- Odpojte kábel od mínusového pólu batérie.
- Odpojte všetky senzory od starého DPF. V prípade, že na na vozidle zostanú trubky tlaku, tak sa musia taktiež demontovať a dôkladne vyčistiť. V opačnom prípade budú po namontovaní nového DPF filtra vysielané skreslené signály do riadiacej jednotky vozidla.
- Vyberete opotrebovaný DPF filter z výfukového systému.
Montáž nového DPF filtra:
- Vyčistite spojovacie trubky a príruby tak, aby bola zaistená maximálna tesnosť výfukového systému po inštalácií nového DPF filtra.
- Doporučujeme vymeniť všetky tesnenia.
- Nainštalujte nový DPF fitler na miesto starého. Skontrolujte, že sa DPF filter nedotýka podvozku alebo inej časti vozidla.
- Naištalujte všetky senzory a tlakové trubky. Uistite sa, že sú namontované správne. Nesmie dôjsť k ich zámene.
- Pripojte späť kábel na mínusový pól auto batérie.
- Pripojte sa k ECU OBD (riadiacej jednotke vozidla) a vynulujte počítadlo filtra pevných častíc. Je nevyhnutné zmazať starý DPF filter v riadiacej jednotke a zaznačiť jeho výmenu. V opačnom prípade nebude filter pevných častíc (tzv. DPF/FAP filter) pracovať správne a hrozí jeho zanesenie. Toto vynulovanie je potrebné spraviť ihneď po fyzickej výmene DPF filtra.
- Naštartujte auto a skontrolujte tesnosť výfukového systému. V prípade nestesností nebude nový DPF filter fungovať správne a hrozí jeho poškodenie.
- Je veľmi dôležité aby pred montážou nového dpf filtra bola presne identifikovaná príčina zlyhania pôvodného DPF/FAP filtra.
- Je zakázané používať výfukovú pastu v prednej časti katalyzátor/DPF. V opačnom prípade hrozí upchatie monolitu. V takom prípade okamžite končí platnosť záruky.
- Dôrazne sa odporúča výmena lambda sondy ako aj tesnení pri výmene DPF/katalyzátora filtra.
- Po montáži nového DPF filtra/katalyzátora odporúčame aby vozidlo bežalo 10 minút na voľnobeh alebo pozvolnú jazdu v úseku cca 12 km. Toto by malo predĺžiť životnosť DPF filtra/katalyzátora.
Pri namontovaní nového filtra pevných častíc (DPF filter) odporúčame previesť nasledovné kontroly:
- Kontrola funkčnosti a stavu všetkých vstrekovačov vo vozidle
- Fyzická a elektronická kontrola EGR ventila a jeho funkčnosti
- Tesnosť sacieho potrubia a systému, hlavne za váhou vzduchu a turba
- Fyzická kontrola funkčnosti turbodýchadla a úniku oleja
- Kontrola funkčnosti termostatu
- Kontrola vysokotlakového vstrekovacieho systému
- Kontrola aditívneho systému, pokiaľ ním je vozidlo vybavené
- Kontrola výfukového systému na netestnosti , pred filtrom pevných častíc
- Vynulovanie adaptačných hodnôt filtra pevných častíc (nastavenie výmeny DPF pomocou diagnostiky) po namontovaní renovovaného DPF filtra
- Kontrola reálnej funkčnosti nasledujúcich čidiel pomocou továrenskej diagnostiky ( nie iba kontrola pamäte poškodenia) :
- váha vzduchu
- čidlo plniaceho tlaku
- čidlo teploty nasávaného vzduchu
- čidlo teploty chladiacej kvapaliny
- snímač deferenčného tlaku
- snímače teploty vo výfukovej sústavy
- lambda sonda